Çiçek Kili ile Succulent Yapımı


Yeni sitem için ilk olarak succulent yapımını göstermek istiyorum.
Daha önce bu şekilde ders anlatımı yapmamıştım, 3 adet çeşit sunacağım size. 
Umarım beğenirsiniz. :)



1. Hadi Mint Yeşili Yapalım!
Beyaz Çiçek Kili ( Avuç içi kadar ) + Mavi - Yeşil - Sarı Çiçek Kili (Fındık kadar).Bu renkleri karıştırın.Renkler az gelirse beyaza mavi-yeşil-sarı rengi eşit miktarda ekleyebilirsiniz.
İyice karıştırın bakalım...
2-3 adet yedek yaprak yapabilirsiniz.


Ortaya en küçük yaprak gelecek şekilde etrafına 3 adet yaprağı dizin.Yan yana yaprakların yapıştırılması bittiğinde bir alt kata geçip işlemi tekrarlayın. Genellikle katlarda bulunan yaprak sırası şu şekildedir : 1-3-5-7

Çiçeğimiz çok fazla kurumadan Panpastel ( toz boya ) ile renklendirelim.
Elinizde Panpastel yoksa herhangi bir toz boya da olabilir.
Önemli olan mat renklerin olmasıdır.


***

 2. Şimdi Koyu Yeşil Yapalım.
Çiçek Kili Yaprak Yeşili de kullanabilirsiniz.

Elinizde sanat kili varsa yeşili ile az siyahı karıştırın.

Öneri : Siyahı az az ekleyin.  Her zaman koyu rengi az az ekleyerek karıştırın. Fazla olursa geri dönüşü zor olur. 
Fındık boyutunda kili alıp iki elinizin arasına bastırmadan koyun ve bir kaç kere elinizi ileri 
geri oynatın.
               


Çok basit değil mi ?Son hali! Yaprakları ortasında 3 adet kısa dışında sırayla 3-5 uzun olacak şekilde birleştirin.

***
3.Koyu Yeşile Devam...
Aynı koyu yeşili kullanalım.Burada yapraklar daha uzun ve geniş ağızlı. Mint yeşili succulentimiz gibi birleştiriyoruz. 1-2 adet fazla yapabilirsiniz.



***
4. Açık Yeşil
Fındık boyutunda koyu yeşil artmıştı. Sarı ile karıştırarak açık yeşil elde ettim.İsterseniz sarıya az mavi ekleyerek benzer rengi yakalayabilirsiniz.
Düz bir çubuk kullanın (Fırça ucu da olabilir). 2-3 adet yaprak yedek yapabilirsiniz.
Küçüğünün etrafına 4 yaprak koydum. :)
Yani keyfim bilir. :)

***
Son olarak küçük kaseleri hazırlıyorum. Bunları A101'de mutfak alışverişi yaparken buldum ve aklıma succulent geldi. Böyle ucuz objeleri değerlendirebilirsiniz.




Biraz toprak, İKEA'dan alınan kristal taşlar, kuru papatya kullandım.
Papatyaları hep kurutuyorum :( Kuru çiçekler dekorasyon için süper bir malzeme.

Sonucu görmek için tıklayın : 3 Succulent

                                                                                 

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çiçek Kili ile Gül Nasıl Yapılır?

Gardenya Nasıl Yapılır?